alej

alej

čtvrtek 5. července 2018

Levandule Hidcote

...jeden z nejznámějších druhů levandulí, pocházející ze západního Středomoří...hojně se vyskytuje v jižní Francii, Španělsku, Itálii, ale i v Maďarsku..... a já začínám schraňovat...mám takovou představu, že levandule bude v alejce všude....a když zavřu oči, tak ji všude vidím...:-) Jen jsem o ní četla, že by se měla vysazovat spíš do lehčích, suchých, dobře propustných písčitých nebo kamenitých půd...v těžších půdách uhyne...:-(...a v alejce  je půda hodně jílovitá a těžká...Tak doufám, že když jim udělám větší jámy a dám tam zeminu s pískem...a bude mít hodně, ale opravdu hodně velký přísun sluníčka..:-) že se jí bude líbit i u nás...Přitom teď ji v zahradě máme a zase tak náročná mi nepřijde...roste krásně, půdu má taky jílovitou, pravda s trochou navážky a sluníčka pomálu...Tak mi nezbývá, než se těšit a doufat...:-)






...a ještě jsem si k ní pořídila tuhle růžičku...není půdopokryvná, ale  je to nízký kultivar....má krásnou barvu, která se pochopitelně nedá vyfotit...:-)...a nádherně voní...
 






                                                  ....a jak to máte s levandulkami vy...?

                                                                     Krásné volné dny

                                                                                Sabi ♥


4 komentáře:

  1. Milá Sabi, mám jich plnou zahradu a zase jsem letos přisadila. Těch opravdu není nikdy dost :) Přeji krásné dny. Stáňa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to jsem teda koukala...:-)...máš moc hezký blog, někdy zase nakouknu. Chtěla bych mít tu levanduli taky úplně všude, tak doufám, že se jí u nás bude dařit. Jinak přeji Johance hodně štěstí, zdraví a pohodový život...:-) Mějte krásné léto....S:-)

      Vymazat
  2. Levanduli na zahradě mám. Půdu máme víc jílovitou než lehkou a písčitou a daří se jí.
    Mám ráda její vůni i když jako malé holce mi moc nevoněla. :-)
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že já jí mám ráda jen na zahrádce, je krásná a tam mi i voní, cokoliv s levandulovou vůni nemusím. To mám raději jasmín...:-) Já si taky myslím, že to taková věda nebude a že se jí u nás bude líbit. Tak vyzkoušíme a uvidíme...:-) Pěkné dny Hani...S:-)

      Vymazat